Python Selenium Modülü

Python Selenium

Python Selenium Modülü

Python Selenium sisteminizde bulunan internet tarayıcısında yaptığınız gündelik işleri sizin için yapabilecek otomasyon programları yazabileceğiniz bir Python modülüdür.
İnternette bulunan herhangi bir siteye veri gönderme, gönderi kaydetme, hesap açma, hesaba giriş yapma ve hesap verileri için otomatik analiz işlemleri yaptırabileceğiniz programları bu modül ve Python kullanarak çok rahat bir şekilde yapabilirsiniz.
Selenium modülünün en güzel yanı ise bütün bunları yaparken gerçek bir insan gibi hareket etmesidir.

Python Selenium Kurulumu

Selenium kurulurken ilk olarak yapmanız gereken şey web driverleri indirmeniz olacaktır.


Hangi internet tarayıcısında işlem yapacaksanız o internet tarayıcısının driverlerini indirmeniz gerekiyor. İndirirken hangi işletim sistemini kullanıyorsanız ona göre indirdiğinizden emin olun.

Web Driver indirdikten sonra masaüstünde bir klasör oluşturun ve oraya atın. Örneğin ben Selenium adında bir klasör oluşturdum ve onun içine firefox driverini attım.

driver selenium

Driveri indirdiğimize göre artık Selenium modülünün kurulumuna geçebiliriz.
Windows için anlatıyorum ama diğer işletim sistemleri içinde çok farklı değil.
Python son sürümleri ile Pip Python paket kurulum aracı otomatik olarak kurulu geliyor ve biz bu paket kurulum aracı yardımı ile Selenium modülünü sistemimize çok kolay bir şekilde kurabiliyoruz.
CMD yi açıyoruz ve "pip3 install selenium" yazıp entere basıyoruz ardından sistem otomatik olarak kurlumu gerçekleştiriyor.

pip selenium

Eğer böyle bir ekran ile karşılaştıysanız kurulum sorunsuzca gerçekleşmiştir artık geriye sadece kodları yazmak kalmıştır.

Firefox ile herhangi bir sayfayı açalım ve Selenium modülünün kurulup kurulmadığını test edelim.
from selenium import webdriver
tarayici = webdriver.Firefox(executable_path="C:\\Users\\ahmet\\Desktop\\selenium\\geckodriver.exe")
tarayici.get("https://urhoba.blogspot.com")

Google Chrome ile herhangi bir sayfayı açalım ve Selenium modülünün kurulup kurulmadığını test edelim.
from selenium import webdriver
tarayici = webdriver.Chrome(executable_path="C:\\Users\\ahmet\\Desktop\\selenium\\geckodriver.exe")
tarayici.get("https://urhoba.blogspot.com")
Burada "executabe_path=" den sonraki kısıma sizde indirdiğiniz web web driverin konumunu yazmanız gerekiyor ben indirdiğim web driveri masaüstünde selenium adında bir klasöre koyduğum için oranın adresini yazdım. 
Not hangi tarayıcı driveri indirdiyseniz ve sisteminizde hangi tarayıcı inikse onu kullanın test ederken.

Python Selenium Site Açma